Klasy postaci

ozpoczynając zabawę uczestnicy LARPa w pierwszej kolejności muszą wybrać frakcję, do której będą chcieli należeć podczas zabawy. Do wyboru będą mieli broniące swoich ziem Królestwo Elseth, potężne Imperium Bregen oraz tajemniczą Akademię Silveranu. Niezależnie jednak od Waszego wyboru niemal wszyscy rozpoczniecie zabawę jako rekruci, przed którymi to dopiero czekać będzie wybranie jednej z trzech dróg rozwoju – rycerza, maga oraz łowcy. Każda z nich składa się z dwóch klas – podstawowej oraz zaawansowanej. Na starcie uczestnicy dostaną też karty postaci, na których będą zaznaczane najważniejsze informacje o bohaterach.

Aby rekrut mógł awansować na klasę podstawową będzie musiał w pierwszej kolejności uzyskać odpowiednią ilość punktów doświadczenia (PD). Punkty te otrzymywać będziecie za udział w walkach między frakcjami (tzw. walki o terytoria) oraz zwycięskie wyprawy po skarby do lochów. Po uzyskaniu odpowiedniej ilości PD uczestnik będzie mógł wybrać się do jednego z trzech mistrzów klas (tzw. classmasterów) i wykonać dla niego stosunkowo proste zadanie nawiązujące do wybranej ścieżki rozwoju. Po wykonaniu zadania uczestnik będzie mógł wymienić swoją kartę postaci na nową – odpowiednią dla jego nowej klasy. Przy awansie straci też potrzebne do awansu PD, ale tylko w ilości wymaganej na daną klasę. Po uzyskaniu klasy podstawowej uczestnik może awansować na klasę zaawansowaną w tej samej ścieżce rozwoju. Może to zrobić u tego samego mistrza klasy, u którego awansował na klasę podstawową.

UWAGA! Jeśli uczestnikowi nie powiedzie się zadanie, które wymagane było przez mistrza klasy do awansu, to uczestnik nie traci też doświadczenia. Będzie mógł przyjść i ponownie spróbować swoich sił za godzinę lub wybrać inną ścieżkę kariery. Jest możliwa także zmiana drogi rozwoju rozpoczynając od klasy podstawowej. Wymaga to jednak wydania ilości PD wymaganych na awans w danej klasie, a więc jest to raczej nieopłacalne.

Każdy rekrut będzie mógł awansować w ramach jednej z trzech wspomnianych wcześniej dróg rozwoju. Każda z nich ma trochę inny styl zabawy oraz inne przedmioty, których może używać podczas walk. Pomimo tego, że każda frakcja ma swoją „ulubioną klasę”, w której do awansu wymagany jest 1 PD mniej, to warto budować swoje drużyny w oparciu o przedstawicieli różnych klas. Dzięki temu nie tylko będziecie mogli elastycznie reagować na czekające Was wyzwania, ale także będziecie mogli wykorzystać pełen potencjał magicznych przedmiotów przeznaczonych dla różnych klas.

Klasy postaci

 

Rekrut

Rekruci to początkujący bohaterowie, którzy przyłączyli się do jednej z trzech frakcji. Nie są jeszcze szczególnie doświadczeni, ale dopiero rozpoczynają swoją przygodę i zadecydują kim zostaną. Po osiągnięciu odpowiedniej ilości punktów doświadczenia będą mogli wybrać się do jednego z trzech mistrzów klas i wykonać zadanie, które pozwoli wybrać im konkretną drogę rozwoju.

  • Rekrut posiada 3 Punkty Życia (PŻ).
  • Może używać mieczy.
  • Może używać mikstur leczniczych.

Droga miecza

Osoby podążające tą ścieżką rozwoju to zaprawieni w bojach wojownicy, którzy specjalizują się w walce wręcz. Posiadają największą ilość Punktów Zycia (HP) w porównaniu do innych klas oraz mają dostęp do największej liczby specjalnego ekwipunku. Dzięki temu są dobrze przystosowani do walki z łucznikami i łowcami, których ostrzał mogą przetrwać bez większego uszczerbku.

  • Może używać mieczy, toporów oraz dwuręcznych młotów (tylko jednej broni na raz).
  • Może używać tarcz (tylko jednej na raz). Korzystając z tarczy może używać miecza lub topora.
  • Może używać mikstur leczniczych.

Wojownik

Wojownicy to podstawowy trzon armii walczący na polach bitew całej Istrii. Mogą to być zarówno zawodowi żołnierze, jak i także doświadczeni najemnicy, którzy walczą w pierwszych liniach. Dzięki temu są wytrzymalsi od innych klas, a w dodatku potrafią sprawnie osłaniać się tarczą oraz walczyć różnymi rodzajami broni do walki w zwarciu.

Klasa podstawowa (możliwość awansu z dowolnej klasy). Do awansu na wojownika potrzeba 2 PD.

  • Wojownik posiada 4 PŻ.

Rycerz

Rycerze są elitą wśród wojowników walczących na polach bitew. Nie tylko są dużo bardziej zaprawieni w walkach, ale także często wymaga się od nich godnego reprezentowania frakcji. Warto też wiedzieć, że nie wszyscy rycerze muszą być szlachetnie urodzeni – część z nich zostaje mianowana ze względu na zasługi oraz doświadczenie w boju.

Klasa zaawansowana (możliwość awansu tylko dla wojowników). Do awansu na rycerza potrzeba 4 PD.

  • Rycerz posiada 5 PŻ.

Droga magii

Podążający tą ścieżką poświęcili swoje życie badaniu tajemnic magii. Z tego powodu dużo więcej niż na polach bitew spędzali w bibliotekach nad opasłymi tomami ze starożytną wiedzą. Z tego powodu posiadają najmniejszą ilość PŻ wśród wszystkich dróg rozwoju, ale za to mogą zadawać największe obrażenia ze wszystkich postaci. Dzięki dostępowi do zwojów z potężnymi zaklęciami potrafią poradzić sobie nawet z najlepiej opancerzonymi wojownikami i rycerzami.

  • Może używać różdżek (tylko jednej na raz).
  • Może używać magicznych zwojów (tylko jednego na walkę z przeciwnikiem).
  • Może używać mikstur leczniczych.

Adept

Adepci to zazwyczaj studenci szkół magicznych, ale czasem są to uczniowie potężniejszych magów lub nawet samoucy. Nie panują jeszcze do końca nad swoją mocą, ale potrafią wykorzystać magiczne przedmioty do walki z przeciwnikami. Wiele armii wykorzystuje adeptów jako dodatkowe wsparcie podczas działań wojennych.

Klasa podstawowa (możliwość awansu z dowolnej klasy). Do awansu na adepta potrzeba 2 PD.

  • Adept posiada 3 PŻ.

Mag

Magowie to użytkownicy magii, którzy nauczyli się w znacznym stopniu panować nad swoją mocą. Wiele szkół magii tytułuje w tej sposób studentów, którzy zakończyli pierwszy etap nauki i mogą wyruszać w świat, aby samodzielnie poznawać tajniki arkanów. Zwyczajowo jednak nazywa się tak także innych użytkowników magii, którzy potrafią używać jej bez wykorzystywania do tego specjalnych przedmiotów. Często w oczach innych są uważani też za mędrców, a przynajmniej za osoby biegłe w wielu dziedzinach nauk.

Klasa zaawansowana (możliwość awansu tylko dla adeptów). Do awansu na maga potrzeba 4 PD.

  • Mag posiada 3 PŻ.
  • Podczas remisów w walce z przeciwnikiem zadaje 1 obrażenie.

Droga łuku

Ostatnia ścieżka rozwoju przeznaczona jest dla osób, które chcą specjalizować się w walce na odległość oraz polowaniu na różne bestie. Chociaż nie dysponują oni najsilniejszym atakiem, to ich największą zaletą są darmowe ataki pozwalające na zadanie obrażeń bez ryzyka utraty życia. Dzięki temu stanowią śmiertelne zagrożenie dla adeptów oraz magów. Ponadto ich darmowe ataki zadają dodatkowe obrażenia bestiom w lochach.

  • Może używać łuku lub kuszy (tylko jednej broni dystansowej na raz).
  • Może używać mieczy (tylko jednego). Korzystając z miecza mogą także korzystać z broni dystansowej.
  • Może używać mikstur leczniczych lub mikstury zręczności.
  • Darmowe ataki łowców zadają bestiom dodatkowe 1 obrażenie przy wygranej.

Łucznik

Łucznicy są zazwyczaj podstawowym wsparciem walczących z bliska oddziałów, których celem jest osłabienie przeciwnika przed właściwym natarciem. Chociaż także potrafią walczyć wręcz, to w tej kwestii zazwyczaj znacznie ustępują zwykłym wojownikom. Wielu z nich jednak zajmuje się na co dzień polowaniami, co daje im doświadczenie w walce z rożnymi bestiami.

Klasa podstawowa (możliwość awansu z dowolnej klasy). Do awansu na łucznika potrzeba 2 PD.

  • Łucznik posiada 3 PŻ.
  • Łucznik dysponuje 1 darmowym atakiem.

Łowca

Łowcy to najbardziej zaprawieni z myśliwych, dla których dzikie ostępy leśne nie mają tajemnic. Wśród nich znajdziemy zarówno doświadczonych strzelców wyborowych jak i także sławnych łowców potworów, którzy podróżują po całym znanym świecie polując na dzikie bestie. Dzięki temu doskonale odnajdują się w każdych warunkach, nawet na polach bitew.

Klasa zaawansowana (możliwość awansu tylko dla łuczników). Do awansu na łowcę potrzeba 4 PD.

  • Łowca posiada 4 PŻ.
  • Łowca dysponuje 2 darmowymi atakami.

Jeśli nie wiecie jeszcze, która z dróg rozwoju najbardziej do Was pasuje, to zapraszamy Was do wypełnienia krótkiego teściku 😉
Test – Jaka klasa postaci do Ciebie najbardziej pasuje?

%d bloggers like this: